Ce sunt mușchii tăi pelvieni?

Mușchii pelvieni sunt un puternic grup de mușchi care se aseamănă cu un hamac între coccis și osul pubian, susținând și ținând toate organele interne la un loc. Ei au un rol important în stabilitatea toracică, cotrolul vezicii urinare, chiar și în viață sexuală.

De ce să îți antrenezi mușchii pelvieni?

 Problemele cu mușchii pelvieni sunt surprinzător de comune, afectând 1 din 3 femei și până la 80% din femeile gravide și proaspetele mame. Mușchii pelvieni pot fi slabi din motive genetice, sport de performanță, înaintarea în vârstă, sarcina și nașterea.De cele mai multe ori, problemele cu vezica urinară variază de la scurgeri ocazionale atunci când râzi, strănuți sau sări până la nevoia neprevăzuta și stringentă de a urina.
Alte simptome constau în durere lombara, postură greșită iar în cele mai avansate cazuri, prolaps al organelor pelvine. Din fericire, se pot face multe pentru a limita și chiar a preveni toate aceste simptome.

Ce sunt exercițiile Kegel?

Kegel sunt exercițiile ce au ca țintă antrenarea și întărirea mușchilor pelvieni. Exercițiile Kegel îmbunătățesc controlul vezicii urinare, întărirea toracelui și sănătatea intimă. De asemenea, ajută la susținerea sarcinii și grăbesc recuperarea postnatală, reducând, de asemenea, riscul de prolaps. Fie că vrei să îți diminuezi simptomele, eviți probleme viitoare sau pentru control și orgasme mai intense, vei fi fericită că ai efectuat exercițiile Kegel.

Cum funcționează exercițiile Kegel?

Exercițiile Kegel sunt destul de ușoare în teorie. Femeilor li se spune că trebuie să își contracte mușchii pelvieni (cei folosiți pentru a opri jetul de urină), în mai multe serii, de câteva ori pe zi.
Însă exercițiile Kegel trebuie să fie efectuate regulat și corect pentru a fi eficiente. Este greu că exersezi un grup de mușchi pe care nu îl vezi-cum îți dai seama că efectuezi exercițiile corect și rămâi motivată?